Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

O helga natt

Publicerad 2010-12-07 16:28:00 i Allmänt,

Jag älskar verkligen jlmusiken, jag lyssnar inte så mycket på musik, då det är ganska svårt för mig av förklarliga skäl, men just med julmusiken är det något särskiljt, den låter fortfarande nästan som den allid har gjort.

Var på styrelsemöte på västanvik i helgen, trevligt och bra möte, och Leksand är ju så finst nu vintertid med snön och de röda husen. Lite jobbigt att bila i halkan, men det fungerade helt ok ändå. Vi höll oss på vägen i alla fall jag och A.H. På hemvägen åkte även M.H med oss som varit i Leksnad och träffat kompisar.

Väl tillbaka i Örebro blev det sedan O helga natt på Stortoget. Konserten i år var sådär. Ernst Kirsteiner höll i trådarna för kvällen och det hade visst varit si dådär. Jag hör ju inte vad han äger exakt, så för mig var det bra, men han hade visst sjungt dåligt i år, mes la la la la, och ingen riktig text. Några andra misstag som nästan var skoj var att han som läste julevangeliet sa att de lade jesusbarnet i en klubba, hmm, lite fel där kanse=) Och sedan hade nog inte Ernst rikigt koll på allt, tv filmade och han tackade av de som uppdrädde, men kom sedan på att han hade glömt dela ut blommorna, så de fick gå tillbaka in på scenen igen, pinsamt ja..

Annars var der trevligt, och tolkarna var underbara, tack Tommy och Helena, ni gjorde en kanonbra gestaltning på julsångerna..

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-08 11:29:07

Efter den fina julmusiken i bilen hittade jag samma skiva hemma och har nu snart lyssnat sönder de där bra låtarna på spår 1,3 o 8 (om jag minns rätt) :)

Postat av: Heléne

Publicerad 2010-12-12 09:30:26

Ja, visst är den bra.. speciellt vissa låtar som är så underbart vackra..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela