Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Nya glasögon

Publicerad 2010-08-12 08:41:57 i Allmänt,

I onsdags förra veckan var jag hos ögonläkaren i Örebro, har på senare tid kännt att synen sviktat lite och jag ville kolla upp detta. Kom till ögonmottagingen med tolk med mig, hon var faktiskt rikgit bra även om hon var väldigt, väldigt ny. Ögonläkaren gjorde en rad udnersökningar, kollade synen osv. Inga förändring, konstigt tyckte jag, jag märker ju liksom att något är fel. Men sen skulle de mäta min skelning och där hittades också felet. Jag som tidigare skelat en del på nära håll hade nu förvärrat detta. Läkaren rekomenderade mig att beställa nya glasögon, jag bör heller inte köra för mycket bil innan dessa har kommit. Ok, trodde inte att et var så pass illa kanske, men bra att det blev utrett ordentligt. De diskuterade också om de skall operera min skelning, så väntar på besked om det.Är ju semestertider fortfarande, så det kan nog ta sin lilla tid.

Åkte ut till Synoptik på Marieberg för att beställa nya glasögon, blev ett par svart/lila Björn Borgbågar som jag kollat på innan. Känner mig nog rätt nöjd med dem hoppas och tror jag. Nu väntar jag bara på att de skall komma med posten också. Det mest tråkiga med det hela är priset, 4000 kr fattigare blev jag nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela