Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Helg i Vårgårda

Publicerad 2010-08-03 08:16:41 i Allmänt,

Ja i helgen har jag varit i Vårgårda, varför åker man till en sådan plats, ja det kan man undra, nästan så att jag undrar jag också. Ne, då pappa skulle cykla så jag och mamma följde med. Vi hade hyrt oss en liten stuga nära Motellet Rasta strax norr om Vårgårda. Liten men mysig stuga som fungerade bra att bo i över helgen.

På fredagen öste regnet bokstavligt ner när vi kom fram till Vårgårda. Åkte ändå fram till "stan" för att kolla på Världseliten damer som skulle köra lagtävling, vilket tempo de har alltså, wow, blir nästan rädd när jag ser dem. På lördag morgonen drog pappa iväg för att cykla 6 mil. Jag och mamma promenerade sedan in till stan för att möte honom då han kom i mål. Sedan blev det världens lyxigaste sallad på en pizzeria inne i stan för mig och mamma. Salladen var så god coph så fint upplagd, den bästa sallad jag ätit någon gång tror jag. orkade dock bara äte upp 1/3 av alla mat, var en gigansisk potion, men gott var det.

På kvällen skulle det vara uppträde av Joe Labero och dns till Zekes ute vid Tånga- Hed. Problemet var bara att platserna till showen var begränsade. Varje cyklist fick bara ta med sig en enda anhörig, och pappa ville ju ha med mamma, hur skulle då jag komma in på showen? Vi skämtade om att jag skulle bli tvungen att ragga upp en snygg ung cyklist att gå in med, men så behövde jag inte göra, fick en 60 årig gubbe istället=) Pappa beklagade sig för hon vi hyrde stugan av att varje person bara fick ta med en respektive. När vi höll på att göra oss iordning för att åka ner så knackar hon på dörren, hon hade då fixat en kompis till henne som jag kunde gå in ihop med, Jättesnällt. Så jag fick se joe Labero show. Det var bara en kort variant på 1 timma och 15 minuter, men ändå... Han är helt galen med sina trollerier, slå honom ni om ni kan=) Skall nog inte reflektera för mycket över hur han gör blir bara knäpp då.

Väl till dansen kom en kompis och hennes date ner, kul att träffas, var länge sedan sist. Dansen var säkert ra för dem som hörde vad de spelade, men för mig var det halvtrist. Frågade mamma under varje låt, vad spelar de nu? vad spelar de nu? likt en treåring. Mamma fick ju övning på att bokstavera på tsp i alla fall=)

Söndagen skulle damerna världseliten köra individuellt. Vi åkte ut och kollade på dem. Var roligt och intressant att se. Emma Johansson för Sverige tog brons, inte illa..

Så kan sammanfatta det hela som en lyckad helg i Vårgårda..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela