Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

UH årsmöte

Publicerad 2010-04-26 10:28:43 i Allmänt,

I fredags eftermiddag styrde jag kosan norrut, närmare bestämt till Västanviks folkhögskola i Leksand och UHs årsmöte. Detta året skulle jag inte kandidera, har ett år kvar på mitt mandat som vice ordförande. Men vi hade n del andra kandideringar til styrlsen bland anant ny ordförande, och här hade vi två kandidater,spännande. På fredagskvällen var det mest information. Träffa alla deltagare, prata med dem, krama om dem och så. Kändes roligt att träffa alla igen nu när jag varit borta.

Under lördagen bjöd de tpå spännande diskussioner på påverkans torget, tycker verkligen om det systemet, alla får möjlighet att diskutera och säga sin åsikt. På eftermiddagen åkte vi och fikade i Leksand med ungdomsrådet.

Söndagen var det beslutsdag. många bra beslut fattades, visst håller jag inte med allt till fullo, men så är det ju alltid, man kan aldrig bli fult nöjd. Ordförande val var det också. Två fantastiska kandidater, röstning, vi i ungdmsrådet röstade inte, och även om vi hade fått det så hade jag lagt ner min röst i denna fårgan. Första röstningen, lika... Röstade igen, då blev Gudrun Skaven Pettersson vald till ny orddförande, grattis, vi kommer få ett bra samarbete.

Årsmötes ehlgen har varit bra. Idag blir det slödag hemma i Örebro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela