Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Universitetsstart

Publicerad 2009-09-02 12:08:38 i Allmänt,

Igår drog studierna på universitetet igång igen, och jag måste faktiskt säga att det känns bra. Jag längtar efter att få lite rutin i tillvaron igen, ut och träffa folk och lära mig nya saker, så jag tror att det kommer att bli bra. Igår var det introduktion på förmiddagen, träffade kursansvarig, och sen träffade vår lärare. Han verkade också trevlig och bra, svårt att säga på så kort tid. Vi blev också indelade i projektgrupper och det känns bra, skall börja jobba på måndag nu. Eftermiddagen blev det föreläsning, intressant, men lite svårt att hänga med. Har fått nya tolkar nu, så tar ju några dagar att komma in i varandras språk, men jag skall ge dem en chans helt klart, förstår att det inte är lätt att kastas in i en universitetsvärld med en massa konstiga ord och begrepp. 

Idag har jag tvättat och städat, känns bra, har också läst 20 sidor litteratur och börjat skriva på engelska läxan, har varit effektiv känns det som. Tänkte nu läsa några sidor till efter lunchen, sen åka ner till stan för att träffa en kompis. Hade tänkt cykla ner, men just nu ösregnar det, så kanske får ta bussen ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela