Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Dövasdag 2009

Publicerad 2009-09-21 10:49:56 i Allmänt,

Dövasdag är över för det här året också. Har varit en trevlig och bra helg, är nöjd. Började med att tre kompisar kom hit i fredags, var trevligt att se dem alla igen. Vi åt lite mat, gick på tyst teater och sedan var det fest nere vid Slussen på kvällen. Är mycket nöjd med fredagens fest, lagom mycket folk, och jag hade väldigt trevligt.

Sedan på lördagen var det utställning på Birgittaskolan. Den var bra, men var för trångt och för varmt. Sen tycker väl jag egentligen att det är trevligare att tjata med allt folk som finns där än vad det är att gå på själva utställningen. Lyssnade också på en föreläsning under dagen som handlade om Deaf hood. Var intressant och bra. På kvällen var det BBQ afton nere vid Slussen. Snacka om att det var mycket folk där, stod i kö över en och en halv timma för att få mat, oj, oj, oj. Men hade trevliga vänner att prata med, så det gick bra. Var dock lite väl mycket folk i lördags överlag enligt min smak, var svårt att överskåda allt. Men måste ge ett stort beröm till de som uppträdde med att teckna sånger på tsp på lördag kvällen, de gjorde ett kanonbra jobb.

Ja, igår söndag var vi i kyrkan på högmässa, var väldigt fint och mysigt med gudstjänst på både tal och tsp. Sedan fikade vi i församlingshemmet innan jag och mina kompisar åt lunch och de begav sig hemåt.. Helgen har varit lyckat och jag vill rikta ett stort tack till Döv föreningen i Örebro som anordnade denna trevliga helg..

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2009-09-24 14:50:29

Verkar som att du haft en trevlig helg! Nice, vad händer nu i helgen?

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela