Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Hösten har kommit

Publicerad 2009-10-03 11:16:40 i Allmänt,

Hösten har kommit nu verkligen, men jag tycker faktiskt om det på många sätt, jag gillar Sveriges årstider, och jag vill att de skall vara tydliga, man skall se att det är sommar, höst etc. I torsdagskväll så åkte jag hem till Hjo, pappa och brorsan kom upp till Örebro för att hämta mig och sedan begav vi oss med bil hemåt. Igår var jag hemma här i Hjo och tog det lugnt, eller ja, mycket praktik tankar i huvudet, indien eller Sverige, skall jag våga söka eller inte, jade tär mycket att ta hänsyn till. Jag är nog också ganska så familjeker tror jag, så tre månader för mig i ett annat land hundratals mil från Sverige verkar lite avskräckande, men samtidigt, tre månader är bara tre månader och chansen kommer aldrig att komma tillbaka senare i livet. Så igår morgon så ringde jag CSN, pratade med dem om merkostnads lån, pratade med mamma om hur man skall finansiera resan osv. Sedan satte jag mig och petade ihop en ansökan. Så nu i nästa vecka skall jag lämna in den, sen r det bara till att vänta och se. Vill ju till att universitetet beviljar tolkar om jag skall kunna resa iväg också. Men skall diskutera med handikappsamordnaren nu på måndag så får vi se vad som händer, bara att hålla tummarna, för nu har jag nog faktiskt bestämt mig för att jag vill åka.

I eftermiddag skall vi fira farfars 75 årsdag, skall bli kul. Men också jobbigt med mycket folk ,ja, ja får väl gå hem om det blir för jobbigt… Nu skall jag plugga lite till….

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela