Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Antagen

Publicerad 2009-10-10 14:59:44 i Allmänt,

Igår förmiddag så damp ett mail ner i min inkorg, mailet var från Örebro universitet. De meddelade att jag nu är antagen tillsammans med 17 andra svenska studenteter att åka till Indien i tre månader i vår för att gör min VFU (verksamhetsförlagd utbildning). Jag är nu laddad och ser fram mot detta.

Just nu är det många tankar i huvudet, största tanken gäller om jag får tolk eller inte, så jag har inte riktigt vågat börja längta än, måndag morgon kl. 8 skall jag på möte hos handikappsamordnaren då detta skall diskuteras vidare.

Annars är det mycket som skall fixas just nu, flygbiljetter, pass, visum,ja visum ja, hur fixar man det? Någon som vet? Sedan har jag också börjat leta efter en bra resväska, det är tyvärr ingen billig investering det.

Nu hoppas jag att allt går vägen så att jag kan åka till Indien runt den 20 januari och sedan bli borta i tre månader..

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-11 21:10:15

Det låter spännande med Indien! Vad kommer du i så fall att göra där?

Postat av: Heléne

Publicerad 2009-10-11 21:15:49

Vi skall ut på fältet och göra olika studiebesök, det kans handla om barnhem, slumområde, stadsmiljö samt landsbygd, sjukhus, universitet osv. Så det kommer att bli spännande.. Jag känner mig taggad nu i alla fall=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela