Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Vaccin

Publicerad 2009-11-30 21:16:15 i Allmänt,

Jag hade tänkt att försöka vaccinera mig mot svininfluensan, men det verkar inte gå så bra. Förra vecka så åkte jag och A.H. till USÖ (sjukhuset här i Örebro) för att försöka att få vaccinera oss. Men då var vaccinet slut. Jag tänkte att jag som äggallergiker kanske bör ta på sjukhuset och inte på mässan som alla andra. Men då vaccin fanns kvar på mässan så tänkte ajg att vi åker dit i alla fall.. Ställde oss i den grymt lång kön. Sen smet AH. iväg och lyckades fjäska lite så vi fick komma in tidigare. Hon sa något att vi båda tillhörde riskgrupper, halvsant, men jättebra ändå, vi behövde ju inte stå i kö i 25 000 år i alla fall..

Kommer in och skall fylla i något hälsa papper, det finns en fråga på det, är du äggallergisk, ja, vad skall man svara. Kunde ju bara kryssa i ja, ville inte ljuga. Så jag argumeterade lite emd en sjuksköterska och två olika läkare, men de ansåg att de inte hade tillräcklig beredskap där ifall något skulle hända då jag tar sprutan. Istället skulle jag kontakta sjulhuset. A.H. fick i alla fall sin spruta, så det var ju bra det..

Ringde sedan till USÖ i slutet av förra veckan, då säger de att jag inte får ta sprutan alls, jo det vill jag allt gör amed tanke på Indien resan, så argumeterade en del at tfå prata med rätt personer och så. Kom till sist fram till rätt människa och då var det inga problem, dock så var vaccinet slut då. Och de sa att jag skulle ringa tillbaka idag igen. Ringde på morgonen idag och då säger de att jag skulle ringa igen kl 11. Gjorde så och då säger de att jag  kunde komam på en gång, hummmm jag har lite annat på mitt schema och kan inte bara dra iväg så där.. Då sa de att jag får ringa imorgon igen så får de se om de har något vaccin kvar, så bara att ringa imorgon igen och hoppa spå det bästa.. man vill ju inte ha influencan och se ut så här liksom



http://desireej.blogg.se/images/2009/svininfluensa_58285329.jpg






http://publishme.se/69584/entries/article/new/

Kommentarer

Postat av: Lickan

Publicerad 2009-12-03 09:53:10

Hej du tänker väl inte dö redan nu?

Det sägs att ägg allergiker inte ska ta sprutan till svininfluensan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela