Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Tentaångest

Publicerad 2009-11-02 17:08:37 i Allmänt,

En till helg till ända. Varit hemma i Hjo hela helgen och är fortfarande kvar här. Kommer bli en hel del resor hem till Hjo nu den närmaste tiden, och det kan väl vara skönt det också. Jobbar lite, umgås med familjen och så innan jag drar söder ut sen i januari.

Just nu har jag tenta ångest. Skall skriva sals tenta på onsdag. Generellt sett brukar jag skriva bättre på sal än hemtenta, men just nu känns det som att jag kommer missa. Har lagt för stort fokus på allt gällande praktiken nu, så att tenta pluggandet har blivit lidande. Men jag skall gå dit och skriva, skadar ju inte att se hur tentan är uppbyggd och så i alla fall. Blir ju lättare att ta omtentan då. 

Annars så skall jag och mitt språkstöd Susanne som skall med till indien boka flygbiljetter nu ikväll. Nu känns det som man är på väg, när flyg och allt blir bokat. Ser fram mot resan, samtidigt är jag lite orolig för hemlängtan, jag är ju rätt hemma kär trots allt, men samtidigt det är bara tre månader av mitt liv, och denna chans kommer aldrig igen. Som mamma sa idag, en månad klarar du utan att längta hem, tänk då två veckor till framåt, och vips så har halva tiden gåt. Det är ju sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela