Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Pensionsspara

Publicerad 2009-11-06 15:17:05 i Allmänt,

Ja, det låter långt bort, att vara 23 år, inte ha kommit ut i arbetslivet på riktigt än, men ändå börja tänka på att pensionsspara... Jag var inne på banken igår för att prata lite kring Indien och växla pengar til ldet och så, då säger personalen att jag inte gjort något avktiv pensionssparande val. ne dat har jag inte, tänkte jag, jag vet ju för tusan inte ens vad det inenbär att pensinonspra och detm känns som de tär många år kvar till pension ännu. Men de menade på att jag bör göra ett aktivt val, jag jobbar ju extra en del som personlig assistent samt at tjag jobbat en del inom industrin. Banken babblade på en massa om olika val hit och dit... Kände mig rätt nollad, men jag vet att då jag arbetar inom industrin så tillhör jag Metall och Metall ligger under LO, en fråga som jag kunde svara på i alla fall utav alla de frågor som de ställde.

Den lilla bankvisiten slutade i alla fall med att jag bokade in ett möte med dem för att börjka diskutera igneom mitt pensionssparande. Kom hem till Hjo sen igår och diskuterade lite med pappa vad man skall välja, men han hade väl inte så många kloka råd att ge mig, fick en liten nick från hans sida och en kommentar att pensionssparande är komplicerat, tack, jag vet det också....

Vad lätt livet var för några år sedan då man fortfarande bodde hemma och slapp tänka på allt sådant=)

Kommentarer

Postat av: Lickan

Publicerad 2009-11-11 09:25:13

Hej oja precis jag håller med dig, det var mkt man inte gjorde som man gör nu när man inte bor hemma längre.

Jag förstår dig.

Men du... att pensionspara tänker jag att det får man väl starta med när man har ordentligt jobb så man vet att man kan lägga undan pengar, just nu pluggar du ju och behöver typ varenda öre, även om du jobbar till och från med "lampor".

Men det är ju mkt oxå för att livet och ekonomin ska gå runt.

Kjam en som tänker på dig =)

Postat av: Lickan

Publicerad 2009-11-11 09:27:20

Just det fick du några biverkningar på vaccinsprutan du tog?

En som ska ta en oxå... men väldigt nervös att bebis ska bli skadad av vaccinsprutan även om det sägs nu inte göra det.

Men det sade ju det oxå om röda hund och tabletter man tog förr så fick man missbildade barn, oj den var visst färlig tablett iaf.

Det vill man ju inte vara med om precis.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela