Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Ett formellt flum

Publicerad 2009-11-29 21:10:26 i Allmänt,

I helgen har jag varit uppe i Stockholm, inget ovanligt direkt, jag reser ju mest kors och tvärs i landet hela tiden. Det som var mera underligt var att jag skulle leda mitt livs första styrelsemöte för Unga Hörselskadades ungdomsråd dvs. riksstyrelsen. Jag är ju vice ordförande och vår vanliga ordförande var sjuk och kunde tyvärr inte närvara, ås jag skulle leda lördagens diskussioner samt söndagens beslut. Lite nervöst var det innan, jag har också väldiga krav på mig själv att allt skall fundera perfekt. Och nu i helgen var de tinga lätta punkter som vi skulle diskutera, massa tunga saker och massa diskussioner blev det. Ibland blev det ett flum, jag gick för fort fram och var inte tillräckligt tydlig kanske, men samtidigt, jag har aldrig varit på ett styrelsemöte i hela mitt liv där allt går på glans och inga förvirringar finns. Så vi klubbade igenom besluten och jag hoppas att alla har fattat vad vi pratade om…

Kommentarer

Postat av: Leif

Publicerad 2009-11-30 11:18:27

Ja, att vara mötesordförande kan ibland vara en större utmaning än vad man först tror. Men det låter som du klarade av det bra.



För ca 5 år sen var jag med på en del irc-möten där jag vid något tillfälle var ordförande. IRC är alltså ungefär som en MSN-chat, men man ser inte vem som håller på att skriva något. Vi gjorde ett handuppräckningssystem där vi hade kodord för "nu räcker jag upp handen", "nu tar jag ner handen", samt en snabbreplik för sakupplysningar. Men trots det var det rätt stressigt att vara ordförande speciellt när allt gick på Engelska och de flesta var rätt bra (snabba) på det. Däremot var det rätt bekvämt att vara sekreterare då man hade en logg-fil över allt som sagts på mötet att gå tillbaka och titta på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela