Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Västanviksfolk i Örebro

Publicerad 2009-05-20 14:25:30 i Allmänt,

Västanviks folkhögskola har skolresa hit till Örebro. Så jag passade på att träffa dem igår, mycket trevligt. Saknar Västanvik ibland, brukar halvt på skämt, halvt på allvar säga att det bästa jag gjort i mitt liv var att börja där, och det näst bästa att sluta. Ja ni som kände mig under min sista period på Västanvik kan nog själva förstå vad jag menar. Men att träffa vänner från Västanviks tiden är fortfarande helt underbart och att få använda teckenspråket med dem.


Så igår var jag och E.M. på Coco Thai och åt. Blev friterad kyckling med ris och söt sur sås igår. Inte så nyttigt, jag vet, men gott var det i alla fall. Och man måste ju unna sig lite också. Sedan gick vi till vandrarhemmet där de bodde och jag fick även träffa E.O. samt S.A. krama om dem och prata lite, så trevligt så. Sedan jagade vi två av de lärarna som var med. Västanvik har verkligen underbar personal och jag kände att det skulle vara så roligt att träffa dem igen. Men de fanns inte på vandrarhemmet, så fanns inte så mycket att göra. Jag, E.M, E.O och två till gick sedan till puben. Jag vet det var tisdag igår =) vi skickade också sms till lärarna L.L.A. och K.W. som sedan ko för att prata. Var mycket trevligt att se dem alla igen. Och som rektorn sa den första skoldagen där för snart tre år sedan " en gång Västanvik, alltid Västanvik" och visst ligger det något i det. Saknar er alla där uppe på många sätt, även om jag trivs väldigt bra här i Örebro så kommer skolan och ni alla där uppe alltid att ha en särskiljd plats i mitt hjärta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela