Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Svenska regler= byråkrati

Publicerad 2009-05-06 12:31:54 i Allmänt,

Nu på förmiddagen har jag varit nere och besökt Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Besöket på AF gick bra, jag försökte att få dem att betala mina tolkkostnader under ett av de lägren som jag skall arbeta på i sommar. Så vi får se hur det kommer att gå, men har lite hopp i alla fall.


Besöket på FK, ja det gick väl kanske inte lika bra. Sveriges lagar kan ju var ett helvete rent ut sagt, säger jag som skall bli socionom, men ändå. Jag ville diskutera lite med dem angående min sommar. Med tanke på att jag skall opereras den 4 juni så är jag inte säker på att jag orkar arbeta hela sommaren och på så sätt kunna försörja mig. Men för att kunna få pengar från FK så måste jag fört ha fått ett arbete, och sedan måst jag jobba ett tag, mer eller mindre gå in i väggen, få ett läkarintyg och bli sjukskriven. Fast det känns ju inte helt rätt mot arbetsplatsen att lova jobb och sen nästan tro att man kommer att bli sjukskriven. Och även för min egen hälsa, jag blir sjukskriven först när kroppen absolut säger ifrån att den inte orkar mera, och då tycker jag att det redan har gått ett steg för långt egentligen. Men Sverige är ett byråkratiskt land med alla dess lagar och regler. Nu gäller det att fortsätta att leta ett sommarjobb och hoppa spå att jag klarar av det utan att bli utbränd.

Kommentarer

Postat av: Anna Märtha

Publicerad 2009-05-10 21:21:09

Heeeeej!! Läste din blogg nu, att du ska opereras en till CI 4:e juni, operionen går väljingt fort. kommer du inte jobba med mig hela sommaren då eftersom sjukskriven eller?? Kram A-M!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela