Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Att höra

Publicerad 2009-03-09 21:03:05 i Allmänt,

I helgen har jag varit nere i Västergötland, trevligt att komma ner dit lite grann, blir ju lite som hemma. Jag var närmare bestämt i Axvall mellan Skövde och Skara på en kurs i UH: s regi som hette "Att höra" det är dvd filmer som ligger till grund för detta och sedan ol9ika diskussionsfrågor.


Så i fredags var jag nere och hämtade hyrbil, blev den Saab 9,3 kombi vilket jag var mycket glad över med tanke på väglaget. Kändes betydligt mera säkert än att skutta runt i en liten Polo i halkan. Åkte sedan till Coop X-tra för att införskaffa de varor som skulle med inför helgen, läsk, godis och frukt blev det i massor. Undra vad personalen tänkte när jag betalade? =)


Sedan blev det en sväng till universitetet på föreläsning. Var klar kl. 12 och jag och A åkte då upp och hämtade G på Brickebacken. Sedan begav vi oss söder ut. Stannande till i Skövde, lämnade av A för någon timma och hämtade istället upp E som kom med tåget. Jag E och G skalle vara eldare under helgen så vi åkte ut till Axvall, träffade personalen på skolan, kollade igenom allt det praktiska och så. Sedan kl. 17 kom deltagarna och tolkarna. Vi åt mat, hade lite socialt umgänge och satt och pratade en massa strunt och åt en massa godis. Under lördagen och söndagen var det kurs, diskussionerna blev många och långa och vi hade det väldigt trevligt och bra.


Igår när jag kom tillbaka hem till lägenheten igen hade jag nästintill inget vatten, attan också, jag som hade sett fram mot ett varmt bad. Det var visst en vattenledning som brustit, men det var snabbt åtgärdat, idag på morgonen hade jag vatten som vanligt igen, skönt det.

Kommentarer

Postat av: Gudrun

Publicerad 2009-03-15 21:29:31

Eldare? LOL, ja det kanske också behövs ibland. :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela