Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Midsommar

Publicerad 2009-06-20 11:55:18 i Allmänt,

Igår var det midsommarafton, årets ljusaste dag, nu går det mot mörkare tider igen, känns lite hemskt att säga så, men det är ju sant och inget man kan påverka tyvärr. Men skall i alla fall se till att njuta av en lång och skön sommar innan universitetet drar igång i höst igen.


Midsommarafton blev lugn. Har ju jobbat mycket nu innan, och jobbar mycket efter, så kände att jag behövde vila och bara ladda om batterierna inför de kommande veckorna i Leksand och på Gotland. Var hemma hos mamma och pappa på dagen igår, var ute och promenerade, tog det lugnt, sov, tvättade kläder, packade inför nästa resa, ja bara kopplade av helt enkelt. Sedan på kvällen åkte vi in till Hjo till morbror. Var bara vi i familjen och morbror som firade tillsammans. Där blev det massa mat, grillat kött, sik, sill, lax, ägg, potatis, potatisgratäng, sallader, frukt, bröd ja massa olika saker, smakade bra. Lite vin till maten blev det också inte fel. Sedan blev det en tur ner till campingen i Hjo. Var några gubbar som uppträdde där som brorsan absolut skulle lyssna på. Midsommarafton kan sammanfattas som en bra dag.


Nu håller jag på att packa klart, åker snart upp till Örebro, mellanlandar bara där fram till imorgon. Ser fram mot att komma till Leksand igen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-20 23:08:12

Det är imorgon, söndag som det är sommarsolstånd, dvs årets ljusaste dag... Bara så du vet :-P Haha

Postat av: A-M

Publicerad 2009-06-21 22:55:05

Lycka till i Leksand och ha det så bra fortsätting!! Vi kommer att träffas vid början av nästa månad, eller hur?? Kram A-M!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela