Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Senaste nytt

Publicerad 2009-07-17 17:33:01 i Allmänt,

Lite uppdatering här igen, var några dagar sedan som jag skrev sist nu.


I tisdags var jag inne i Skövde för att ljudträna med mitt nya implantat. Det gick ganska bra, men nu handlade mest testerna om att höra om ljuden lät lika eller olika, inte att höra vad de faktiskt sa. Men skönt att det gick bra i alla fall. Efter ljudträningen åkte jag ner till Hjo för att fira min kusins födelsedag. Var inte många som var där, bara min familj, morfar och hans sambo.


Sedan i onsdags åkte jag bussen ner till Trollhättan för att besöka K.E. Var trevligt, var längesedan vi sågs sist. Vi började med att gå till djuraffären för att fota henens huns. Och att få ett bra kort på en hund är inte det lättaste kan jag säga =) Därefter gick vi en sväng på stan. Hittade faktiskt ett par glasögonbågar som jag gärna skulle vilja ha. De var jättefin och passade till och med nu när ja har mina dubbla CI också. Skrev upp vad de hette, så får leta vidare efter dem. Sedan blev det lunch på stan och sedan lånade vi hennes föräldrars bil och åkte ut till Överby en sväng och shoppade lite. Fram på kvällen tog jag sedan bussen hem igen. Var kul att ses...


Igår var jag och mamma i Gbg medan pappa och D var i Örebro och klippte gräset och kollade lin lägenhet. På bussen som skulle ta mig och mamma till Skövde igår träffade jag S.J. hon skulle också till Göteborg, så vi tog sällskap och satt och pratade en massa på tåget. Vi bestämde bland annat att vi skall ut och cykla tillsammans. Behöver nog träna en del om jag skall hänga henne, i synnerhet nu när jag inte kommit igång med träning efter operationen än. Väl framme i Göteborg blev det en sväng på stan, sedan lite Kina mat och därefter Sahlgrenska för justering av implantatet samt ljudträning hos hörselpedagog. Justeringen gick bra, gjorde också ett audiogram både med och utan CI och då kan man ju verkligen se en skillnad, är ju stendöv utan. Sedan blev det träning hos hörselpedagogen, var svårt, men nyttigt. Väl klar på sjukhuset åkte vi ner till stan igen. Köpte en jacka på rea som står emot regn och blåst, kan nog vara bra i denna svenska sommar.


Idag har jag och pappa varit på midnattssolsrallyt som kördes i skogen precis ovanför vårat. Var massa gamla bilar med och tävlade. Var kula att se på det, och för en gångs skull sken även solen över oss.

Kommentarer

Postat av: Lickan

Publicerad 2009-07-20 09:12:39

Hej

Vad bra och skönt för dig att CI:na hjälper dig.

Är du nöjd hittills med resultatet av två implantat?

Blev det som du tänkt dig tro?

Vet att du inte haft det länge men första tankarna liksom... jämnfört med de tankar du hade innan du fick två ...

Nyfiken =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela