Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Läkaren vill döda sina patienter

Publicerad 2009-01-13 07:46:00 i Allmänt,

Hur brutal min rubrik än låter så är det faktiskt sant, i alla fall här på Brickebackens vårdcentral. Jag var där igår för att föra ett allergitest. Och den läkare som jag skulle träffa var just den läkare som jag tidigare i höstas anmält då han ville skicka hem mig med en allergichock. Men igår hade jag i alla fall tolk med mig, och en tolkpraktikant också för den delen. Vid allergichocken sist sa läkaren på AVA att jag absolut aldrig får göra pricktest mot nötter då det är stor riska att jag kan få en allergisk reaktion om man gör det. Igår när jag kom dit så ville läkaren mycket riktigt göra ett pricktest även mot nötter. Jag protesterad och diskuterade n bra stund med honom tills han gav med sig. Sen frågar han vad jag vill att allergiproverna skall visa, vad då visa? Jag vill ju veta vad jag är allergisk mot, konstig va... Ja ja, jag fick tillsist ta blodprov igår, och sen skall jag ner till sjukhuset för att ta pricktest vid senare tillfälle. Så det bli nog bra tillsist.. Läkaren sa också igår att han var ledsen för det som hände sist, som resulterade i att jag anmälde honom, ja ja, det kan han ju vara. Han sa också att man ju lär sig av sina misstag. Det är ju i och för sig sant, men skall det leda till att ta död på patienten?


Sedan igår kväll tog jag cykel ner till stan för att träna spinning. Det var ett halvt träningspass att bara på cykel ta sig ner med den blåsten som var igår, och värre blev det när jag skulle hem. Men jag fick ett rejält träningspass i alla fall. Tror att det även blir lite mer spinning i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela