Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Träff med Indiengruppen

Publicerad 2009-12-18 20:01:20 i Allmänt,

I måndags kväll kom S.S upp till örebro. Anledningen var att vi skulle ha träff med Indien gruppen. och då hon skall åka med som språkstöd så var det också lämpligt att hon var med på träffen.

Sedan i tisdags morgon så drog allt igång. 18 förväntansfulla studenter träffades för att bli helt fullproppade med massa information inför Indien. Vi gick igenom vad vi skall göra för studiebesök, vad olika saker kommer att kosta för oss osv. på tisdag eftermiddagen kom också fyra studenter in som varit i Indien på praktik innan och berättade lite kring praktiken, intressant att lyssna och kunna ställa frågor.

I onsdags morse så hade jag, språkstödet, tolkarna som skall med till Indien, anteckningshjälpen, den indiska handledaren och handikappsamordnaren möte för att diskutera kring allt praktiskt. Lakshmi som handledaren i Indien heter frågade varför inte tolkarna kunde vara kvar längre tid, ja det kan man ju undra. Vi svarade dock ärligt vad detta berodde på. Var nog inte så populärt hos samordnaren när vi sa det, men, men.. På förmiddagen skedde info kring studiebesöken samt fördelning hur vi skall bo. Så jag skall bo tillsammans med åtta andra tjejer i en lägenhet. Kommer att bli spännande och se hur det kommer att gå. Vi kommer säkert att få någon slags hatkärlek till varandra sen, ha ha=) Sedan i onsdagskväll så var vi ute och åt tillsammans, trevligt att kunna lära känna varandra under lite mera avslappnade förhållande.

Igår så hade vi endast två timmar tillsammans med Indien gruppen. Vi hade då möjlighet att ställa olika frågor som Lakshmi besvarade.

Just nu känner jag mig otroligt laddad för att åka, kommer att bli jättespännande att få uppleva en annan kultur under tre månader. Och kulturkrockar kommer det säkert att bli. Bland annat så följer Indien ca tider. Säger de att lektionen slutar kl. 16 så kan den lika gärna sluta kl. 17, detta var något som vi fick erfara nu under dessa tre dagar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela