Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Juluppdattering

Publicerad 2009-12-25 11:32:24 i Allmänt,

Julafton är förbi. Uppdaterade sist igår eftermiddag då vi satt och väntade på att morfar och hans sambo skulle komma för att kolla på Kalle Anka och fika. De kom strax före klockan 15, vi kollade på Kalle Anka, en riktig tradition som jag absolut inte vill vara utan, skulle nog heller vara utan skinkan på julbordet nästan =) när det var slut så blev det fika en massa prat om ditt och datt och sedan klapputdelning. Jag fick pengar av morfar, samma som jag brukar få varje år, men det är bra, då kan jag köpa mig vad jag vill för dem sedan. Och årets pengar är det väl ganska lätt att veta vad de kommer att gå till? Ja, just det Indien =)

Morfar var kvar länge i år, klockan var nästan 18,15 när de åkte hem och 18,30 skulle farmor och farfar komma hit och äta. Men alla hjälptes åt och genom att mycket av maten var förberedd sedan innan så stod julbordet nästan färdigt på bordet då de kom. Vi åt och sedan blev det klapputdelning. Lägger upp en lista nedan på vad jag fick i år. Vet att en del saker kan förefalla lite konstiga, men jag önskade mig det inför resan =)

  • 2 stycken UV- lock till kameran, ett till varje objektiv
  • 2 stycken 4 GB minneskort till kameran
  • USB minne 4 GB
  • Örhängen
  • Puzzle
  • Uppläggningsskålar
  • Bok
  • Pyjamas
  • Nattlinne
  • Myggnät
  • Tröja
  • Presentkort på kläder
  • 2 flaskor Schampo
  • 3 flaskor dusch crème
  • Sol crème
  • Efter sol
  • Vitaminer
  • Skoskavs plåster
  • Pengar

Sedan igår kväll så kollade vi på O helga natt på TV. Samma julkonsert som var i Örebro den andra advent. Jag trodde att tolken skulle vara med på bild, men det var de ju inte, utan det ligger endast en tolkad variation på Internet, inte fel det heller, men hade varit ännu mer roligt att ha det på TV direkt.

Nu idag är det en riktig slö dag här, vill gå ut, men det är snöblandat här nu, inte det mista roligt. Får avvakta och hoppas på bättre väder.

 

 

Kommentarer

Postat av: Lickan

Publicerad 2009-12-26 20:24:39

Hej jättebra att du passaade på att önska dig saker i julklapp inför indienresan, då slipper du ju köpa allting själv, perfekt ju =).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela