Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Julafton

Publicerad 2009-12-24 14:18:29 i Allmänt,

Idag är det årets längsta dag, julafton. Det tyckte man i alla fall när amn var liten. Just nu tycker ajg mest att julafton är en mysig, men något stressig dag, massa olika saker man skall hinna med på 12 timmar.

Vi satt uppe och kollade på Bingolotos uppesittarkväll igår, de andra i familjen hade lotter,men inte jag. Kollade dock lite till och från. Bingokvällen avslutades emd att gästartisterna sjöng O helga natt, och då känner man verkligen att det är jul, gillar den sången starkt, den är så mäktig. Sedan blev det att krypa till sängs och sova lite, mamma kom sedan och väkte mig vid halv nio idag. Åt frukost tog en promenad och sedan åkte jag till affären  Brandstorp, skulle köpa julklappa från Pelle (katten) till farmor och farfar. De brukar alltid få något från honom. mamma sa att man skall ge bort något som man själv tycker om, och vad tycker katten om, inte, blommor, inte choklad, men sill, det är ju smaskigt om man är katt. Så jag åkte till affären och köpte en sillburk från Pelle. Mannen som arbetade i affären frågade jasså, är du ute och åker idag, berättade då att jag skulle köpa julklapp till farmor och farfar från katten, han fick sig då ett gott skratt =)

Sedan har det blirvit lunch hos farmor och farfar och nu väntar vi på att klockan skall slå 15 och kalle anka skall börja. Morfar och hans sambo..

God jul på er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela