Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Studiefunderingar

Publicerad 2009-08-06 20:37:13 i Allmänt,

Börjar planera lite inför höstens universitetsstart nu. Det är ju bara tre veckor kvar tills jag åker upp till Örebro igen för att fortsätta att kämpa en till termin på universitetet. Dess innan kommer jag även att ha en omtenta. Missade den sista tentan för vårterminen, så måste skriva den omigen. Ja, ja, får hoppas att jag klarar den nästa gång. Är dock lite oroligt då jag inte fick så mycket kommentarer sist, så jag vet inte riktigt säkert vad jag egentligen missade på.


Annars så är det en hel del inför skolstaten att fundera över nu. Har börjat kolla på kurslitteraturen för den första delkursen. Vi kommer att ha en bok på engelska nu igen, fy sjutton. Men överlag så är litteraturen på svenska i alla fall. Såg att jag saknar några böcker till den första delkursen, så måste beställa dem.


Något annat som jag nu nyfiket börjar fundera över är vem som kommer att tolka i höst. För mig är det ju viktigt att det fungerar och att jag får tolkar där kommunikationen fungerar bra emellan. Nu i våras hade jag jättetur,. Så drömmen skulle vara att få behålla samma i höst igen. Måste maila till tolkcentralen för att se hur det går med tolkarna i höst.


En annan sak kopplat till studierna som jag börjar fundera över är praktiken. Vi kommer att gå ut på praktik i vår under totalt 20 veckor. Jag längtar verkligen och tror att det kommer bli otroligt roligt och intressant, bara jag hittar en bra praktikplats. Hade en gång en tanke på att söka utbytespraktik i Indien, men vet inte riktigt om jag vågar pga min nöt allergi, man skall ju inte riskera livet under praktiken. Så mycket funderingar kopplat till studierna just nu. Men det kommer säkert att ordna sig. börjar faktiskt längta efter att sätta mig i skolbänken nu igen =)

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-08-06 22:49:50

Fick du inte bedömningsmallen när du fick din tenta? Jag fick tentan hemskickad tillsammans med bedömningsmallen. För i själva tentan står inte vad man gjort för fel. Ska oxå göra omtenta.. blä men bara bita i det sura äpplet och hoppas det går bra...



kram

Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela