Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Nya bågar och cykling

Publicerad 2009-08-09 10:10:01 i Allmänt,

Pigg och glad idag faktiskt. börjar se fram mot ledigheten väldigt mycket just nu, men är ju bara ett par dagar med jobb kvar, så det skall nog gå bra tror jag säkert.


De senaste dagarna har jag fart lite kort och tvärs, ovanligt när det gäller mig va? =)

I torsdags morse åkte jag upp till Stockholm för att ha möte med kansliet samt ordföranden. Vi planerade för nästa styrelsemöte. Det gick bra. Och nu har jag också skrivit de beredningar som jag skulle fixa. Mötet gick dock väldigt snabbt så blev lunch efter mötet och sedan ytterligare 2,5 timmar på stan innan tåget gick hem. Problemet nu är bara att jag har väldigt ont om pengar fram till jag får min lön den 25, så några större inköp blev det inte.


Sedan tog jag tåget mot Örebro. Blev en lugn kväll hemma i lägenheten. Tog ett glas vin, satt på uteplatsen och bara njöt, så skönt. I fredags gick jag ner till stan. Borde nog inte gjort det egentligen med tanke på hur varmt det var ute. Sedan var jag inne på Noa noa och köpte en kjol. Jag har varit inne och kollat på den innan och tyckt att den var jättefin, men den kostade 1200 kr vilket är för mycket för min plånbok. Nu hade de 70 % så jag passade på att slå till.


Åkte sedan tåget ner till Skövde, käkade lunch med A.H. innan jag skulle till optikern på eftermiddagen. A.H. följde med för att vara smakråd, tack för det... Gjorde synundersökning och de konstaterade att min syn blivit lite sämre. Hade 75 % synskärpa med glasögon så de rekommenderade nya. Vågade dock inte berätta för dem att jag i stort sett aldrig använder mina glasögon ens. Vågar ju inte tänka på min synskärpa utan. Hos den optikern där jag gjorde undersökningen så får man två par glasögon till priset av ett. Ja det stämmer inte riktigt, måste betala antireflex på det andra paret, men man kan säga att det andra paret endast kostar 600 kronor. Sedan kom jag till det svåra att välja glasögonbågar. Har verkligen samma panik inför detta varje gång. Och nu får jag svårare och svårare att använda linser då jag skelar så måste ha glasögon allt mer, därför extra viktigt att de känns bra. Jag hade sedan i9nann lagt undan två par bågar som jag då tyckte var bra. Ett par som jag själv provat ut i Skövde och sen ett par som jag och mamma provat ut i Jönköping. Men när jag kom till optikern nu så kändes inget av paren speciellt bra. Så provade ut två nya. Ett par bruna lite mera diskreta och ett par i rött och svart. Känner mig rätt nöjd tror jag. Så nu blir det ungefär en veckas väntan innan de kommer.


Lägger in en länk så kan ni se mina bågar


http://www.specsavers.se/glasogon/markesglasogon/j.c.-28



http://www.specsavers.se/glasogon/markesglasogon/red-or-dead-31


Igår jobbade jag några timmar, sju närmare bestämt. Sedan skulle jag cykla in till Hjo och dragspelsstämman. Besöka brorsan som var där inne. Att cykla till Hjo här ifrån mina föräldrar är två mil, inte så farligt långt. Hade tänkt ta en extra sväng för att få lite motion. Och ja, det blev en liten extra sväng. Cyklade 6,5 mil innan jag kom ner till Hjo. Det tog 2,5 timmar, tycker en rätt ok tid för att trampa på min cykel. Och jag har inte ens träningsvärk idag =)

Kommentarer

Postat av: Leif

Publicerad 2009-08-11 05:04:55

Schysta bågar. Har än så länge sluppit problemet att välja bågar. Men det kommer säkert en dag då det är dax. Vid undersökningen för körkortet hade jag minus 0.25 på ena ögat och +0.25 på det andra minns jag, ingen aning vad jag har idag men antagligen inte nämnvärt sämre.



6,5 mil, det är en rejäl tur, men du är rätt mycket ute och cyklar har jag förstått. Själv var jag ute på en hajk i söndags med en stigning på ca 700 meter och sen ner igen om totalt ca 12 km. Kändes rätt skönt idag (fortfarande måndag här). Fick en liten armhävning också med att lyfta upp ett däck från liggande position under en truck för fastsättning undertill, då vi fick punktering ca 25-30 km iväg från huvudvägen mitt ute i ingenstans.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela