Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Göteborg & CI- teamet

Publicerad 2009-08-20 20:33:04 i Allmänt,

Idag har jag varit i Göteborg hos CI teamet igen.. morgonen började med att jag tog bilen in till Hjo för att åka med bussen 07,15 till Skövde för att ljudträna med det nya implantatet. På vägen in till stan så kollade jag på klockan, oj var den så mycket. Blev lite stressigt där, men jag hann in i tid i alla fall, skönt det. Var sedan iväg och ljudtränade i drygt en timma, gick väl sådär, känner att jag borde använda bara det nya implantatet lite mera för att nå ett bättre resultat, men det tar emot, om jag använder båda hör jag så mycket bättre.


Fick också prova ett FM- system idag. Så skall se hur det fungerar. Hr aldrig varit vän med de där tekniska sakerna, men jättebra att jag fick låna hem det så jag kan prova i lugn och ro hemma.


Sedan blev det X2000 till Göteborg. Kanonbra när jag hittade en biljett för 95 kr, så spelade ingen roll om jag tog X2000 eller inter city, i det fallet är ju valet ganska så enkelt.


Blev en sväng på stan, åt lunch på Åhléns och gick en sväng på Nordstan för att se om jag hittade några nya gympaskor. Men det var slut på de i min storlek av de som jag ville ha. Och varför skall alla bra skor kosta typ 1300 kr, är mycket pengar för mig som student att lägga på endast ett par skor. Tog sedan spårvagnen upp till Sahlgrenska och träffade hörselpedagogen där. Programmerade om vänster implantat lite. Tog bort två diskanttoner som jag tyckte lät så hemskt. Så nu låter inte skramlande porslin riktigt så illa längre, skönt det.


Åkte sedan fram till stan igen, träffade och kompis och fikade. Var trevligt, och kul att få teckna lite igen, har inte tecknat så mycket rent teckenspråk denna sommar, vilket jag verkligen saknar. En fördel nu när man kommer tillbaka till universitetet är ju att det blir lite mer tecknat i alla fall =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-21 20:30:46

Det är just det som tar emot när man får ett andra implantat om man verkligen orkar kämpa att använda bara nya implantatet som man gjorde med det första, många gör inte det utan hoppar över.

Jag använde det nya implantet en stund varje dag ensam typ månarna då det är som lugnast... så har jag alltid gjort nya cippen på ensam på morgonen, kan ske på kvällarna oxå då jag vill vila.

Det ger bra resultat.

Fast för mig så hör jag bra med bara nya implantet oxå, men bäst är ju att använda båda samtidigt pch ger bäst resultat såklart!

Men jag har inte varit helt döv på öronen som du var på ena.

Jag har nu bara en cipp, varit utan två cippar i en vecka nu pga krok är borta efter att Freija fick tag i den vid tillfälle och lekte (hon har kommit in i period där hon vill ha samma som oss, alltså vill hon oxå ha cipp på huvudet) ler!

Så krok försvann, jag har testat att använda cippen i kläderna istället men det bara prasslar när man rör på sig så irriterande!

Får se när jag får tid hos Citeamet för att fixa detta.

Märker skitmkt med bara en cipp (första ci sidan) hur mkt 2 cippar eller nya implantet ger resultat för mig-

Nu går ju tösen på inskoladagar på fsk skithemskt att inte höra som man brukar.

Men Men...

Postat av: Lickan

Publicerad 2009-08-21 20:33:16

Hej förlåt att jag inte skrev namn i ovan stycket, ivrig att skriva som vanligt ha ha



SKithemskt att inte höra som man brukar är det inte men det blir mer jobbigt/ansträngande, så mina ögon bråkar på kvällarna när vi har tuffa dagar, det gör det inte alltid om jag hör som jag brukar.

Skillnad lite grand där...



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela