Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

VG- tenta och CI operation, livet är på topp

Publicerad 2009-04-15 21:39:59 i Allmänt,

Vissa dagar är livet allt bra underbart, just idag är en sådan dag. Men jag skall ta allt i kronologisk ordning och berätta vad som hänt i mitt liv de senaste dagarna.


Påskhelgen har tillbringats med familjen hemma i Hjo, har varit jättebra. Har träffat familjen, ätit massa påsk mat, jobbat som personlig assistent, ja det har flutit på och varit bra.


Sedan igår var UH, SDU och DHB i Lund för att besöka CI - teamet och diskutera kring tvåspråkigheten. Min fråga som jag verkligen brinner för och poängterar behovet av. Men vilket möte. De är så för oralismen så det är inte sant, fy fan vad less jag blir på dem alltså. Att de inte kan värna om barnen utan bara tänka på sig själv är så egoistiskt. Tolken vi hade var dessutom kass, men, men vi tog oss igenom mötet utan att explodera, vilekt är ett stort under, men ändå.


Nu till glädjeämnen. Idag onsdag har varit en toppendag. Jag och A.H. bestämde oss på första rasten för att gå och hämta vår tenta som vi skrev för tre veckor sedan. Det var en saltenta som handlade om kvantitativ metod. Jag kände redan när jag skrev den att detta har gått bra. Och ja, det gjorde det mist sagt, fick 46 av 52 poäng, vilket var ett klart VG. Känns så härligt.


Var sedan på möte i eftermiddag med We sign, alltså en liten grupp som träffas en gång i månaden och diskuterar om teckenspråkigas behov. Mötet var bra, och tolkarna var denna dagen helt kanonbra, kan inte bli bättre. Efter mötet to jag sällskap med en av mötesdeltagarna in till stan och hade lån och intressant diskussion om universitetet, om tolkar, om CI, ja ditt och datt. Tack för dina tankar S.R, diskussionen var mycket intressant.


Sedan när jag kom hem så kollade jag mailen. Där fanns ett meddelande från CI läkaren i Göteborg. De beviljar mig ett andra CI om jag vill ha det. Jag känner att vad finns det att förlora? Jag är stendöv på vänster öra så. Samtidigt vill de poängtera att det inte är säkert att resultatet blir så lyckat, men jag tänker försöka i alla fall. Har mailat tillbaka nu ikväll, hoppas att få mer info imorgon om de tär fler undersökningar son måste göras samt när operationen kan tänkas att bli.

Kommentarer

Postat av: Annica B

Publicerad 2009-04-17 09:08:17

Härligt!! Grattis till både tentan och CI-operationen :D :D



Kraam

Postat av: B1 och B2

Publicerad 2009-04-18 12:20:09

Grattis till oss båda :-)



Du glömde dock berätta det som var det bästa på allt ihop :-P Att jag hade EN poäng mer än dig. Och det kommer du alltid få höra, även om det kanske är så att du har mer poäng än mig i alla andra. Så var det ju BARA denna som räknades :-P

Postat av: Julia

Publicerad 2009-04-22 16:10:57

Vad roligt att du ska få en till CI! Härligt!

Och grattis till VG:et! (^^)

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela