Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Ungdomskonferensen

Publicerad 2008-11-11 20:52:37 i Allmänt,

Var ett tag sedan jag skrev här i bloggen nu, har helt enkelt inte riktigt hunnit med att skriva, de sista dagarna har varit intensiva, men roliga.


I fredags morse begav jag mig med tåg upp till Stockholm, det var dags för UH: s ungdomskonferens. Temat för i år var må bra, och vi hade ett nytt koncept, nämligen att blanda teoretiska föreläsningar med fysiska aktiviteter. Jag och T kom fram till centralen, gick och käkade lunch, och skulle sedan ta oss till biluthyrningen vilket visade sig vara minst sagt svårt, men ja, vi kom dit till sist. Sedan var det dags för mig att försöka köra den där minibussen också. Det gick väl sådär, alla gator var antingen enkelriktade eller buss vägar. Men vi kom fram till kansliet, lastade bussen, handlade det sista. Sedan drog de andra ut till Kärsön, vår kursgård medan jag och T åkte in till centralen för att möta ungdomarna. Sedan var det vår tur att med T- banan ta oss ut dit, och det gick bra.


Kvällen bestod av presentation och lära känna lekar. Lördagen var själva konferensen, på schemat stod föreläsning om bugg, aikido, föreläsning av friends och sedan yoga. Alla passen var jättebra, kul att prova på något nytt som aikido och yoga, även om aikidon var lite svår att förstå hur man skulle göra. Kvällen var det socialt, satt och pratade, spelade kort och så.


Sedan på söndagen var det föreläsning om kost och motion, kick boxn9ing och massage. En jättebra kombination. Föreläsningen var super, och massagen var skönt och avkopplande. På eftermiddagen liftade jag och T tillbaka till Örebro med Anna och J, skönt att slippa tåget. Och skoj att köra en snabb bil också =)


Jag är jättenöjd med helgen, och hoppas att deltagarna är det också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela