Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Styrelsemöte i Göteborg

Publicerad 2008-11-02 20:40:25 i Allmänt,

Idag har jag rest kors och tvärs, men har gått bra. Nu är jag hemma i Örebro igen vilket är skönt. Åkte till Göteborg på morgonen. Styrelsemöte va r det som stod på schemat. Bara fyra personer plus mina två tolkar var det som kom, men vi hade det trevligt och beslutade en del vettiga saker. Bland annat om verksamhetsplanen för 2009. Vår lilla mini styrelse är dock närstan mer som ett kompis gäng en som en seriös styrelse, skämten är många och skratten likaså, men jag tycker det är skoj, man behöver inte vara så formell hela tiden heller.


Sen blev det tåg tillbaka till Örebro, med byte i Skövde. Först X 2000, sen ett vanligt IC tåg. Meddelade konduktören idag att jag är allergisk mot nötter, så hon gick ut med det i högtalaren, tack. Det där modet att äta nötter är något jag inte tycker om att folk gör, är ju ändå en av Sveriges vanligaste allergier, och många av oss som är allergiska är faktiskt väldigt känsliga. Men som sagt, ärr väl ett mode att äta det, med GI metoden och allt vad det heter.


Var it hemma i lägenheten en timma nu, eller ja, hemma och hemma. Promenerade över till grannen och hämtade posten, stod och pratade med dem en stund, de är så trevliga och snälla, tack för att ni ville ta min post. Blev sedan en sväng till konsum och handla det nödvändigaste. Och sen hem och kolla igenom all post. Nu blir det till att plocka upp lite kläder och så, bli av med några kassar i hallen i alla fall. Och sen sova tidigt, är trött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela