Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

En bra dag

Publicerad 2008-06-05 18:17:28 i Allmänt,

Önskare att det fanns fler av sådana dagar då allt bara flyter på, då det ena efter det andra löser sig, hur härligt som helst.


Dagen började med att jag åkte ner till USÖ för att ha möte med audionom och kurator där om min hörselsituation. Satt och diskuterade i över en timma, men kom fram till en hel del vettigt. Bland annat så skall de kolla om jag kan få ett FM - system att använda vid studierna, är jättenöjd. Fick även slinga till TV: n, kanonbra.


Väl hemma igen hade mamma klippt gräset, tack mamma. Fikade lite och knallade iväg till universitetet för att lämna in hemtentan. När jag ändå var där tänkte jag att jag kan ju fråga om den gamla omtentan som skall vara klar senast i mitten på nästa vecka hur det ser ut med den. Och det visade sig att den redan var färdigrättad, och ännu bättre, den var godkänd =) blev verkligen jätteglad, nu har jag första delen avklarad i alla fall.


Gick hem igen, käkade lunch och började packa de sista sakerna, vilket snart var klart. Fick även meddelande om att af har godkänt att jag får tolk till lägret, känns jätteskönt.


Lämnade sedan Örebro nu i eftermiddag och styrde kosan söder ut igen. Kom hem här nu för en stund sedan, skall snart äta kvällsmat, sallad, passar bra i värmen, och sen blir det en sväng till farmor och farfar ikväll.


Förövrigt så hade jag en trevlig kväll igår, och sushi var faktiskt riktigt gott, smakade som vilken fisk som hels, typ. Och efterrätten var jättesmaskig, skulle bett om receptet bara, ja ja, får fråga om det senare, helt klart en efterrätt som är värd att göra själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela