Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Bilar är bra om de fungerar.....

Publicerad 2008-07-20 20:02:25 i Allmänt,

Idag var det dags för att åka på trav. Min brukare som jag jobbar för skulle också följa med, så vi tog egen bil och mina föräldrar deras. Framme i Skövde skulle vi stanna till och handla lite innan vi åkte vidare mot Axvalla. Väl tillbaka i bilen så ville den inte starta, inte en chans att få igång den. Dessutom ösregnade det ute, så det gjorde ju inte saken mer rolig..  Gjorde flera desperata försök, dock utan resultat. Ringde brukarens pappa, (är hans bil vi lånar) men blev inte mycket klokare efter det.. Sedan började vi leta efter någon snäll person med startkablar som kunde hjälpa oss, och att hitta detta visade sig vara mycket svårare än vad jag trott... Pappa hade ju som sagt bil, men inga kablar självklart...
Till sist hittade vi i alla fall en man som lånade ut sina kablar, kobblade dem till pappas bil och hoppades på att detta skulle hjälpa.. Men inte då.... Nu var vi inställda på att det blir nog inget trav för oss idag...

Vi knixade lite till med den nu mycket elaka bilen och kom fram till att den troligtvis inte fick något bränsle, att det var det som var felet... Efter att ha väntat en halvtimma så hoppade den sdan igång efter ett visst knixande. Kostig bil...

Så vi kom till Axvalla till sist... Några större travförtjänster har det väl inte blivit, men satsade 20 kr på plats och vann 41, så har gått med vinst i alla fall=)

Måste också säga att imorgon är jag helt ledig, min första helt lediga dag sen efter midsommarafton, underbart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela