Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Luciafirande

Publicerad 2008-12-14 11:21:49 i Allmänt,

Har blivit lite dåligt på att blogga den sista tiden känner jag.. Har varit så mycket annat.


Var i Göteborg hos CI- teamet i onsdags. Gjorde lite undersökningar, skall få svaren nu i nästa vecka, spännande att se vad dem visar. Kirurgen sa dock att även om proverna är bra så funderar hon på om man skall operera om igen, dels för värken men också för att hoppas på att få ett bättre resultat. De diskuterade massa om min hörselnerv fungerade eller inte. Och den enda som genom tester kan avgöra det när man redan har CI är en läkare i Oslo. Så får se, kanske blir ett läkarbesök i Norge, ellert så får mannen komma hit till Sverige för att göra testerna.


Annars har vi haft massa grupparbeten i veckan. Kört igång med socialutredning nu vilket verkar skoj. Vi har i alla fall god stämning i gruppen med många skratt =) Lite kul när man skall sitta och fantisera ihop vad som händer i en familj, vilken bakgrund de olika personerna har och så.


Igår var det Lucia. Gick upp innan kl. 7 på morgonen för att kolla på Lucia på TV. Det var mysigt och fint. Sedan åkte jag en sväng ner till stan, köpte en julklapp till mamma, som jag inte tänker avslöja vad, och sen blev det ett spinning pass. Var ett tag sen jag tränande nu på grund av förkylning, men det var verkligen skönt att komma igång igen.


Åkte hem och åt lunch, sen ner till stan igen, träffade en kompis A och vi två gick på Luciafirande på stortorget. Var mysigt att se ett levande lucia tåg också. Igår kväll var jag hemma, och bara tog det lugnt, lagade lasagne och bara slappade.


Nu idag var jag uppe i ottan igen. Hade tvättid kl. 7. så har just nu hunnit med att tvätta, städa, julpynta och just nu står potatisen och kokar på spisen. Skall äta lite lunch och sedan promenera till julmarknaden i Wadköping tillsammans med A, skall bli mysigt. Håller på att ladda mina kamerabatterier just nu, tänkte ta med och fota lite. Är lite tråkigt nu idag har det blivit plus grader igen, jag som tyckte att det var så mysigt med snön och så. Skall uppdatera bloggen medlite foton på mitt julpyntade hem se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela