Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Föreläst på Västanvik

Publicerad 2008-08-18 10:21:11 i Allmänt,

I helgen har jag varit uppe i Leksand på Västanviks folkhögskola. Det var HRF som bjöd in mig för att föreläsa om två språkigheten. Åkte upp i lördags förmiddag. Resan var riktigt seg, fick vänta en timma i Skövde, 50 minuter i Örebro och 45 i Borlänge, så det drog ut på restiden rejält. Men kom fram då jag skulle i alla fall...

Fick middag på kvällen och sen blev det att sitta och prata med de UH deltagarna som fanns där och jobbade som ledare. Var trevligt och bra. Men man får lite sömnbrist när amn är ute så, vi kom på kl 24 på natten att vi skulle spela Plump tex. Var skoj förutom att jag förlorade..... Men, men.. Klockan blev väl sedan närmare 02 innan jag kom i säng.

Söndagen böjrade med att en man föreläste om hjälpmedel, rätt intressant faktiskt. Sen var det min tur att ta över och berätta om tvåspråkigheten, svenska+ teckenspråk. Föreläsningen gick bra, berättade både om vad UH tycker i frågan och om min bakgrund kopplat till tsp. Efter kom förelädrar fram och frågade om jag kan åka till Norrland och föreläsa. Och ja visst varför inte =)

Vid lunch på började jag kin resa hem till Hjo igen. Satt och pratade med H som höll i helgen större delen av vägen fram till Sala. var trevligt. Väl framme i Katrineholm upptäcker jag att tåget ligger nästan 30 minuter sent. Och bytes tiden till buss i Skövde var 21 minuter. Hmm... Men SJ ringde och fick tag på Swebuss som snällt lovade att invänta mig. Väl framme i Skövde sprang jag mot den "väntande bussen". Kom fram och upptäcker att bussen har åkt..... Måttligt glad knallade jag in i stationsbyggnaden igen och letade SJ personal. Tillsist hittade jag en kvinna, som skulle ringa ett samtal och kolla angående bussen som skulle väntat. Hon ringer och j, mycket riktigt, bussen stack utan mig... Även om det inte var mycket mer än en timma till nästa buss mot Hjo så fick jag taxi. Så kom hem väl och allt tillsist i alla fall....

Kommentarer

Postat av: MoDof-an

Publicerad 2008-08-20 01:42:32

Fan.. missade dig i Leksand.. Snart dags börjar hockeyvärld i höst. Kramar

Postat av: Modofan

Publicerad 2008-08-20 01:44:09

Fan missade dig i lördags i Leksand. Skönt att dags hockeyvärlden i hösten. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela