Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Härligt ute

Publicerad 2008-04-20 17:14:58 i Allmänt,

Vilken vårdag, helt underbart.. Familjen har ju varit på besök nu i helgen, var skoj att träffa dem igen, även om det bara var drygt tre veckor sedan sist, så känns det ganska längesedan. Men nu är det bara två veckor tills jag jag hem till Hjo igen, ska bli skoj, Hjo är ju ändå Hjo och Hjo är hemma...

Pappas visit här har dock inte varit så lyckad, hmm... I fredag kväll skulle han skruva upp persienner i mitt vardagsrum. Men skruvade lite för långt ner, så en fönsterruta gick lite sönder i kanten, ja ja, tur att det var pappa som gjorde det och ingen annan. Han får ringa till hyresvärden imorgon, så får han betala en ny ruta sen..

Sen nör ahn kom ut till bilen i eftermiddag, när de skulle hem så satt det en lapp på 400:- i p-böter, men ändå låg det en giltlig lapp i rutan. Men det har tydligen p vakten missat att den låg där. Pappa ska nu argumentera för att den låg där och att han inte skall betala, får väl se hur han lyckas, är ju ord mot ord liksom...

Annras har det hänt en hel del här i helgne, har fått ordning ute nu, fint i rabatterna och nya fina utemöbler, är stolt.. Måste nästan ta en bild på det sen så att ni ser hur fint det är... =)

I eftermiddag har jag varit ute på en långpromenad, var så underbart härligt, solsken och jättevarmt, tänk om det kunde vara vår för alltid... Nu ska jag plugga lite till och sen försöka att få i mig lite mat. Har dock ingen motivation för den kursen som vi läser just nu, tycker den är så tråkig. Men många säger att första terminen är sur, så gäller väl att bita ihop. Men blir ju inte bättre av att jag nu har några sidors engels litteratur som måste läsas. Ja suck, bara att köra igång...


Kommentarer

Postat av: Soha

Publicerad 2008-04-20 17:20:37

Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela